Zasady reklamacji i zwrotów

Postępowanie reklamacyjne związane ze świadczeniem usług elektronicznych

  • Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Sprzedawcę oraz
    pozostałe reklamacje związanie z działaniem Sklepu Internetowego można składać:
  • pisemnie na adres: ul. Józefa Franczaka „Lalka” 43, 20-325 Lublin ,
  • drogą korespondencji e-mail na adres: kontakt@neurodots.pl
  • W celu przyspieszenia rozpatrywania reklamacji zalecamy wskazanie w zgłoszeniu
    reklamacyjnym:
  • informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i
    daty wystąpienia nieprawidłowości,
  • żądania Klienta,
  • danych kontaktowych Klienta składającego reklamację.
  • Sprzedawca rozpatruje reklamację Klienta i informuje o wyniku jej rozpatrzenia
    niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 (trzydziestu) dni kalendarzowych od dnia jej
    złożenia. W przypadku, gdy podane w reklamacjach dane lub informacje wymagałyby
    uzupełnienia Sprzedawca zwróci się do Klienta, przed rozpatrzeniem reklamacji o ich
    uzupełnienie, przy czym Sprzedawca zobowiązany jest udzielić odpowiedzi Klientowi na
    reklamację w terminie maksymalnie 30 dni od jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację
    Sprzedawca przekazuje Klientowi na papierze lub innym trwałym nośniku.

    Odpowiedzialność za wady
  • Obowiązkiem Sprzedawcy jest dostarczenie Klientowi produktu wolnego od wad.
  • Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma
    wadę fizyczną lub prawną.
  • W przypadku kiedy Klient stwierdzi wadę Produktu, powinien poinformować o tym fakcie
    Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą
    lub składając oświadczenie stosownej treści.
  • W celu złożenia reklamacji Klient może skorzystać z formularza reklamacyjnego
    dostępnego w niniejszym Regulaminie jako załącznik. Klient może kontaktować się ze
    Sprzedawcą zarówno za pośrednictwem poczty tradycyjnej, jak i poczty elektronicznej,
    przy czym preferowana jest forma elektroniczna.
  • Szczegóły dotyczące rękojmi Sprzedawcy za wady regulują przepisy Kodeksu cywilnego.
  • O rozpatrzeniu reklamacji i jej wyniku Sprzedający powiadomi Klienta w wiadomości
    wysłanej na adres poczty elektronicznej lub korespondencyjny, podany przez Klienta w
    reklamacji, w terminie do 14 dni.
  • Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji następujących informacji:
    okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty
    wystąpienia wady, żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową
    sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży
    oraz danych kontaktowych składającego reklamację.
  • Podanie wskazanych wyżej informacji i okoliczności ułatwi sposób procesowania
    reklamacji. Informacje te mają jednak formę jedynie zalecenia i nie wpływają na
    skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
  • W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej
    uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
  • Więcej informacji na temat praw Kupującego można znaleźć na stronie Urzędu Ochrony
    Prawa Konkurencji i Konsumenta – https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl.
  • Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi
    za Produkt wobec Przedsiębiorcy zostaje wyłączona.

    Odstąpienie od Umowy
  • Jeśli w toku zakupu Produktu Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta
    wyraził zgodę na wykonanie Umowy i dostarczenie mu treści cyfrowej – Produktu, przed
    upływem terminu do odstąpienia od umowy, traci on prawo do odstąpienia od umowy
    zawartej ze Sprzedawcą (zgodnie z art. 38 pkt 13 ustawy
    z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta).
  • W sytuacji gdy nie występują okoliczności wskazane powyżej, Konsument lub
    Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy na warunkach
    wskazanych poniżej.
  • Odstąpienie od umowy następuje poprzez poinformowanie Sprzedawcy o swojej decyzji
    poprzez złożenie oświadczenia. Takie oświadczenie może zostać wysłane pocztą
    tradycyjną lub pocztą elektroniczną.
  • Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może skorzystać ze wzoru
    formularza odstąpienia od umowy udostępnionego jako załącznik do niniejszego
    Regulaminu. Skorzystanie z formularza jest jednak tylko zaleceniem, a jego
    niewykorzystanie w procesie odstąpienia od umowy nie stanowi o nieważności
    odstąpienia.
  • Celem zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczające jest, aby Konsument
    lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wysłał informację dotyczącą wykonania
    przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem wskazanego terminu
    odstąpienia od umowy.
  • W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub
    Przedsiębiorcy na prawach konsumenta wszystkie otrzymane od niego płatności.
  • Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie
    zostały przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta użyte w
    pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta
    wyraźnie wskazał na inne rozwiązanie.
  • Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie poniesie żadnych opłat w
    związku z formą zwrotu płatności.

    Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady
    dostępu do tych procedur
  • Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku ze
    sprzedażą towarów na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone
    przez strony konfliktu.
  • Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez Sklep będą rozstrzygane przez
    sądy powszechne, a prawem właściwym jest prawo polskie.
  • Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma możliwość
    skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
    Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach
    internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji
    społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, wojewódzkich
    inspektoratów inspekcji handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi
    Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
    http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
    http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
    http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  • Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21
    maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich
    (Dz.Urz.UE.L 2013 Nr 165, str. 1) Konsument ma również możliwość złożenia skargi za
    pośrednictwem platformy ODR pod
    adresem https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show.
  • Platforma ODR to platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy
    konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym, która stanowi interaktywną i
    wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i
    przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego
    zobowiązań umownych wynikających z internetowej mowy sprzedaży lub umowy o
    świadczenie usług.
  • Konsument posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
    reklamacji i dochodzenia roszczeń, na przykład poprzez złożenie wniosku o
    rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego lub złożenie
    wniosku w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora
    Inspekcji Handlowej.